Ruszył proces ws. korupcji w TVP


Przed Sądem Rejonowym w Suwałkach (Podlaskie) rozpoczął się w piątek proces dotyczący przypadków korupcji związanej m.in. z działalnością telewizji publicznej. O przyjęcie łapówek oskarżony jest były kierownik redakcji TVP w Suwałkach. Andrzej S. nie przyznał się do winy.

Michael Okraj z niemieckiego studia graficznego Designerdeutsch wygrał konkurs na przygotowanie nowego layoutu tygodnika ”Przekrój” (Wydawnictwo ”Przekrój”). We wtorek na rynku pojawi się odmieniony "Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes). Jak już wcześniej informowaliśmy, z codziennego wydania znikną łososiowe strony Forsal. Znajdujące się tam informacje biznesowe trafią do głównego grzbietu gazety. Seria "Lektury szkolne" ukaże się po raz drugi nakładem Agory SA w ramach Biblioteki Gazety Wyborczej. Tym razem kolejne jej części nie są dostępne z "Gazetą Wyborczą", lecz w sprzedaży oddzielnej.



Pięć osób ma szansę na stanowisko prezesa Telewizji Polskiej. Rada nadzorcza spółki wyeliminowała wczoraj 23 kandydatów. PiS chce być stroną procesu, jaki ITI wytoczyła Jarosławowi Kaczyńskiemu za wypowiedzi o przeznaczeniu przez władze Warszawy 460 mln zł na przebudowę stadionu Legii - klubu należącego do holdingu ITI. Z "Super Expressu" (Murator SA) może zniknąć cotygodniowy dodatek "Super Eros".

Katarzyna Kolenda-Zaleska rozstała się wczoraj z radiem Tok FM po siedmiu latach prowadzenia tam poranków.

Wybrane w poniedziałek władze Związku Zawodowego Dziennikarzy i Pracowników Programu III Polskiego Radia wybrały wczoraj zarząd związku i sformułowały listę postulatów do zarządu Polskiego Radia. Pracownicy włoskiej grupy telewizyjnej Mediaset (m.in. Canale 5, Italia 1) strajkowali w piątek w proteście przeciw zwolnieniom.

"Gazeta Wyborcza": 3,6 mln zł - tyle według NIK kosztowała Polskie Radio beztroska polityka kadrowa koalicji PiS-LPR-Samoobrona. Pieniądze poszły na odprawy i odszkodowania. W poniedziałek 16 listopada Polska Agencja Prasowa na dwa tygodnie udostępni bezpłatnie wszystkim zainteresowanym zasoby serwisu PAP Life. W środę w Internecie rozpoczną nadawanie dwa kanały Radia Parlament, uruchomionego przez Polskie Radio. Jeden transmitować będzie obrady Sejmu, a drugi Senatu lub komisji śledczych.



Grupa inwestycyjna Capital Ideas złożyła ofertę kupna najstarszej gazety niedzielnej świata - brytyjskiego tygodnika."The Observer"”. Tomasz Lis został Dziennikarzem Roku w rankingu miesięcznika "Press". Dostał 41 głosów, o jeden głos wyprzedzając reżyserkę filmów dokumentalnych Ewę Ewart. Karolina Korwin Piotrowska zrezygnowała z kierowania rozrywkowym portalem Plejada.pl należącym do Grupy TVN.

"Nowe Książki" mają 60 lat


"Nowe książki" - jedno z najstarszych polskich pism krytycznoliterackich - obchodzą właśnie jubileusz 60-lecia. Wydawany nieprzerwanie od 1949 roku miesięcznik może się odwołać do tradycji sięgającej 1901 roku.

Dania: dziennikarze nie chcą przepraszać za karykatury


38 dziennikarzy duńskiej gazety "Politiken" w zamieszczonym w sobotę na jej łamach liście sprzeciwia się przepraszaniu muzułmanów za opublikowanie w 2008 roku karykatury Mahometa.

BBC udostępni swoje materiały szkoleniowe


Brytyjski nadawca BBC udostępni do powszechnego użytku materiały szkoleniowe, podał dziennik "The Guardian".

Romaszewska dyrektorką TVP Białystok


Agnieszka Romaszewska-Guzy kieruje oddziałem TVP w Białymstoku; zastąpiła Władysława Prochowicza. Romaszewska pozostanie jednocześnie dyrektorem Biełsatu. Jak mówiła, pracę rozpocznie od poważnej analizy finansów tego ośrodka; chce też nagłośnić problemy lokalnej społeczności.

Seksowne Polki ustanowiły nowy rekord


Sobotnia gala finałowa konkursu Miss Polonia 2009 przyciągnęła do TVP 2 średnio 2,6 mln widzów – o 0,5 mln więcej, niż przed rokiem.